چکیده ای از بیوگرافی کوبی برایانت

نام کامل : Kobe Bean Bryant

تاریخ تولد : 23 آگوست 1978

محل تولد: فیلادلفیا

درگذشت : در 26 ژانویه سال 2020 در حومه لس آنجلس کالابازا (سقوط بالگرد)

نام مستعار : مامبا سیاه

قد : (1.97 متر)

وزن : (96 کیلوگرم)

پست: شوتینگ گارد

شماره پیراهن: ۸ – ۲۴

کوبی برایانت در 23 آگوست 1978 در فیلادلفیا، پنسیلوانیا، ایالات متحده آمریکا به دنیا آمد. برایانت که نام او برگرفته از یک استیک ژاپنی است، پسر بازیکن سابق NBA، جو “Jellybean” برایانت است.

کوبی بین برایانت (Kobe Bean Bryant) در یک خانواده کاملا ورزشی رشد کرده و فرزند سوم جو برایانت می باشد . کوبی همراه پدرش از سه سالگی ورزش بسکتبال را شروع کرد و زمانی که او ۶ ساله بود، در سال 1984، پس از پایان کار خود در NBA، پدر برایانت خانواده را به ایتالیا برد، جایی که در لیگ ایتالیا بازی کرد. کوبی در این سفر اجباری به زندگی جدید در ایتالیا کاملا عادت کرده و زبان ایتالیایی را به خوبی فرا گرفته بود.

کوبی از دوران کودکی تیم محبوبش را انتخاب کرده بود و همیشه آرزوی بازی کردن در لس آنجلس لیکرز را داشت.

برایانت در کنار دو خواهر بزرگتر ورزشکار، یعنی شایا و شریت، در ایتالیا در حال زندگی بود و یک بازیکن مشتاق هم در بسکتبال و هم در فوتبال بود.

آنها بعداز بازنشستگی جو برایانت از بسکتبال در سال ۱۹۹۱ به زاگادهشان برگشتند. همچنین بین، میان‌نام او برگرفته از لقب پدرش «جلی‌بین» است.

درخشش کوبی برایانت در تیم دبیرستان لوِر مِریان، در فیلادلفیا، باعث شناخته شدن وی در آمریکا شد. مربی تیم سال دوم او پدرش، جو برایانت بود. کوبی در کمپ آدیداس در کنار هم تیمی آیندهٔ خود یعنی لمار اودم بازی کرد و برندهٔ جایزهٔ بهترین بازیکن کمپ در سال ۱۹۹۵ شد.

هنگامی که خانواده در سال 1991 به فیلادلفیا بازگشتند، برایانت به تیم بسکتبال دبیرستان Low Merion پیوست و چهار سال پیاپی آن را به مسابقات کشوری رساند. او همچنین کار خود را با 76ers آغاز کرد.. معدل کوبی برای راهیابی به بهترین دانشگاه‌های آمریکا مناسب بود ولی او، تصمیم گرفت که به لیگ حرفه‌ای ان بی ای بپیوندد.

او با کسب ۳۳۶۴۳ امتیاز پس از کریم عبدالجبار با ۳۸۳۸۷ امتیاز و کارل مالون ۳۶۹۲۸ امتیاز؛ نفر سوم بیشترین امتیازآوران تاریخ ان‌بی‌ای است. لبران جیمز همیشه برایانت را ستوده و از او به عنوان الگوی خود در دوران دبیرستان نام برده‌است.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!