خدا را شاکریم که توفیق خدمت‌گزاری در توسعه دانش و پرورش را برای تیم مجله هم‌شاگردی خاتم فراهم فرموده است.

مجله هم‌شاگردی خاتم به منظور توسعه علم و دانش راه اندازی شده و برای معرفی استعدادهای دانش آموزان و همچنین انتشار فعالیت‌های مدرسه آمادگی دارد.

_

رادیو هم‌شاگردی خاتم

برنامه شماره 4 رادیو هم‌شاگردی خاتم در سایت دبیرستان دوره اول خاتم ولنجک و در قسمت مجله هم‌شاگردی خاتم در دسترس شماست.

16 مرداد ۱۴۰۰ – برنامۀ شمارۀ 4 – موضوع : گیمینگ
اجرا: ارشیا فریدونی
در این برنامه می‌شنوید:
مصاحبه با هم‌شاگردی رادین حضرتی
کتابخوانی با صدای مانی نجم الدین، کتاب دور دنیا در هشتاد روز اثر ژول ورن (فصل اول دیدار با ارباب)
معرفی انستیتو ملی بازی‌سازی با صدای کارشناس و مسئول دپارتمان آموزش انیستیتو
ترانه تقدیمی آرایش غلیظ از همایون شجریان به یاد مرحوم ارشا اقدسی که در مسابقه لب‌آهنگ آن را اجرا نمود.

_

هلیکوپتر موازی

هم‌شاگردی خاتم

مریخ نورد بر روی مریخ

هلیکوپتر موازی با مریخ نورد بر روی مریخ در حال پرواز است. چگالی هوای مریخ معادل ۱ درصد جو زمین است و به همین دلیل پروانه‌های هلی‌کوپتر در چنین هوایی و بالا رفتن آن آسان نیست. ناسا دارد تلاش میکند که این هلی کوپتر بتواند تا ارتفاع 5 متر بالا برود.یکی از ماموریت های روی مریخ که به پایان رسیده است ، تله های شن و ماسه بوده است. تیم نبوغ روی زمین کمک آموزشی به سیستم ناوبری هلی کوپتر ارسال کرد تا بتواند بر فراز میدان تپه Síítah پرواز کند و کار کرد . میلیاردها سال پیش ، این دهانه ها محل دریاچه ای باستانی بود . اصلی ترین ماموریت علمی Perseverance که حدود یک ماه پیش آغاز شد ، مشاهده مناطق مختلف دهانه و استفاده از ابزارهای آن برای مطالعه و جمع آوری نمونه ها است . چند روز بعد ، تیم مریخ نورد اولین نتایج علمی را که توسط Perseverance جمع آوری شده است به اشتراک می گذارد .

_

خبر جدید و جالب

هم‌شاگردی خاتم

 Activision blizzard

طبق جدیدترین اخبار بازی دنیا آلگره رئیس و مدیر عملیاتی شرکت Activision blizzard به تازگی در جلسه ای اعلام کرده است که آن ها استودیو جدیدی به طور خاص برای نسخه کال آف موبایل تأسیس کرده اند و اینکه این اسودیو در حال حاضر مشغول ساخت یک بازی معرفی نشده از این مجموعه شوتر اول شخص است
استودیو سازنده کال آف دیوتی موبایل با این استودیو جدید جدا هست
کال آف دیوتی موبایل در یک استودیو که زیر مجموعه شرکت بزرگ چینی tecent است ساخته شد
همچنین جالب است بدانید این بازی محبوبیت زیادی بین گیمر ها پیدا کرده و بیش از ۵۰۰ میلیون دانلود داشته است !!!!!
و چون این بازی به سورت free هست اشتیاق گیمر هایی که تا به حال کال آف بازی نکرده اند رو به انجام این بازی زیاد کرده است

_

سرآشپز

هم‌شاگردی خاتم

طرز تهیه “پیتزا مخلوط” خانگی و خوشمزه همراه با پرهام

لذت درست کردن یک پیتزای خوشمزه در آشپزخانه منزل را با روش تهیه مجله هم‌شاگردی خاتم تجربه کنید. یک پیتزای مخلوط خوشمزه و دلچسب درمجله هم‌شاگردی تقدیم به هم‌شاگردی‌های دبیرستان خاتم ولنجک  می شود.

_

گرافیک در دنیای بازی

هم‌شاگردی خاتم

پیشرفت و تکامل گرافیک در بازی‌ها

در سال ۱۹۹۰ بازی ها ساده و ۲ بعدی بودند کاربران حتی نیازی برای استفاده از کارت گرافیکبا ۸ گیگ حافظه   رم هشت  هسته ای  نمیدیدند
کارت های گرافیکی nv10 شناخته میشوند اولین کارت گرافیک با تراشه شتاب دهنده ۳ بعدی بود، در اواسط سال ۱۹۹۰ عناوین قابل توجهی که تا به حال  با ان کیفیت بالا مشاهده نشده بودند وارد بازار شدند
در سال ۱۹۹۶ بازی quake معرفی شد که رندر ۳ بعدی و شتاب دهنده  ۳ بعدی را ارائه میکرد، نسخه اول این بازی در سبک و ژانر خود رقیبی نداشت اما نسخه دوم باز یبا عنوان  quake 2 باید بازی جدید بنام unreal رقابت می‌کرد، طی دهه ۱۹۹۰ بازی های ویدئویی محبوبیت چشمگیری پیدا کرد اما پیشرفت واقعی ان از سال ۲۰۰۰ بود، و بازی هایی با گرافیک های بی سابقه مثل need for speed و quake 3 arena و …. وارد بازار شدند
و  انتظار گیمر ها را زیاد کرد جوری که بازی هایی با بهترین گرافیک در ان موقع ان ها را  راضی نمیکرد اما گرافیک بازی ها همینطور در حال پیشرفت است

_

داستان ضرب المثل هر چیزی تازه‌ اش خوبه الا دوست 

هم‌شاگردی خاتم

ضرب المثل ها همیشه هشدار ها و پیام های بسیاری برای ما دارند پیام هایی که فراتر از یک تلنگر شاید مسیر زندگی مان را تغییر درهد در این بخش ریشه تاریخی ضرب المثل هر چیزی تازه اش خوب است،الا دوست! را می خوانید این ضرب المثل برای هوشیار کردن افراد، در مورد حفظ روابط و دوستی های قدیمی به کار می رود.

روزی روزگاری، دو دوست قدیمی که سالیان سال با هم دوست و یار بودند و به قول معروف نان و نمک یکدیگر را خورده بودند شروع به کار معامله و دادوستد کردند. این دوستان هرچند وقت یکبار با یکدیگر معامله می کردند و از آنجایی که هر معامله ای امکان دارد سودده یا زیان ده باشد، در یکی از این معامله ها متضرر شدند و هریک از آنها دیگری را در این زیان مقصر می دانستند و این خود باعث اختلاف و سوءتفاهم بین آنها شد. آنها دیگر مثل گذشته با هم دوست نبودند و کمتر یکدیگر را می دیدند و کمتر از پیش از حال یکدیگر خبردار می شدند. گاه پیش می آمد که دلشان برای گذشته و دوره ای که با یکدیگر خوب و صمیمی بودند تنگ می شد ولی غرورشان اجازه نمی داد، اختلافشان را بر سر این معامله کنار بگذارند و به دیدار یکدیگر بروند.

_

ورزش در خانه

هم‌شاگردی خاتم

ورزش و تمرین بدنسازی در خانه ـ در 5 دقیقه بدن خودتو بساز

در این ویدیو خواهید دید که چگونه می توانید بدون نیاز به هیچ وسیله خاصی تمامی عضلات بدن خود در 5 دقیقه تمرین داده و باعث رشد آنها شوید.
_

چه بخوریم و چه مقدار بخوریم که سلامت باشیم؟

هم‌شاگردی خاتم

پروتئین

باید جزو غذای روزانه باشد، حبوبات (بنشن)، تخم‌مرغ، گوشت قرمز، مرغ و ماهی حاوی پروتئین هستند. حبوبات را دست‌کم نگیرید، هم پروتئین و مواد مغذی دارند هم کم کالری هستند هم پر از فیبر. در مصرف گوشت قرمز احتیاط کنید. گوشت کم‌چربی ارجحیت دارد. گوشت فرآوری شده (سوسیس و کالباس) را تا حد امکان کم مصرف کنید. به ماهی بخصوص ماهی‌های روغنی اهمیت بدهید، توصیه شده هفته‌ای دو بار ماهی بخورید.

_

مودل یک سیستم مدیریت یادگیری (LMS)

هم‌شاگردی خاتم

برای راه‌اندازی آسان‌تر آموزش از راه دور (long-distance education) و دیگر برنامه‌های یادگیری آنلاین ایجاد شده ‌است. این نرم‌افزار بر روی PHP ساخته شده‌ است که تحت مجوز عمومی گنو توزیع شده ‌است و کاملا آزاد است، به این معنی که نرم‌افزار آزاد است که از آن برای هر هدف، از جمله اقدامات غیر تجاری و تجاری استفاده کند.

جلسه چهارم آموزش را مشاهده کنید.

مانی نجم‌الدین

ارشیا فریدونی

حسین محمدی‌راد

سینا میرمحمدی

محمد کلاتی

امیرحسین سلیمانی

پرهام موسیوند

سبحان بابایی

پارسا ذاکری

آرین ملکی

علیرضا آقاصادقی

عرشیا راد

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *