آتبین باقری رئیس شورای دانش‌آموزی منطقه‌ی یک شد


اولین نشست رؤسای شورای دانش‌آموزی دبیرستان‌های منتخب دوره‌ی اول و دوم دختران و پسران منطقه‌ی یک، دوشنبه 29 آذر 1400، در سالن اردوگاه ابوذر برگزار شد. هدف از برگزاری این جلسه، انتخاب هئیت مدیره‌ی مجلس دانش‌آموزی بود. در این جلسه علاوه بر رؤسای شورای دانش‌آموزی مدارس، ابوالقاسم حدادی، مدیر آموزش و پرورش منطقه‌ی یک، فاطمه سید مؤمن، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه، امیرحسین شیرازی مطلق، مدیر سازمان دانش‌آموزی و نیز کارشناسان معاونت پرورشی حضور داشتند.

در این نشست ابوالقاسم حدادی بیان کرد: «شورای دانش‌آموزی یکی از ارکان مهم مدرسه است. دانش‌آموزان با مسئولیت‌پذیری، مشارکت‌جویی و احساس تکلیف، گامی مهم در این مسیر گذاشتند. این ابتدای مسیر است و در این مسیر حتماً به تجربیات آن‌ها افزوده خواهد شد.»

همچنین فاطمه سید مؤمن به وضعیت آموزش در دوران پساکرونایی اشاره کرد و خطاب به رؤسای شورا گفت: «در این دوران پساکرونایی که همه‌ی جامعه و آموزش و پرورش درگیر این موقعیت هستند، شما به عنوان زبان گویای دانش‌آموزان و مشاوران مسئولین می‌توانید با پیشنهادهای خود درباره‌ی چگونگی افزایش انگیزه‌ی دانش‌آموزان برای شرکت در کلاس‌های حضوری و برگشت فعالیت‌های آن‌ها به دوران قبل از کرونا کمک شایسته‌ای کنید.»

نشست انتخاب رئیس شورای دانش‌آموزی منطقه یکفلسفه هم درس است و از هنر هم می‌شود درآمد کسب کرد

در جلسه‌ی انتخاب رئیس شورای دانش‌آموزی دبیرستان‌های منطقه‌ی یک، آتبین باقری، دانش‌آموز پایه‌ی هشتم از دبیرستان دوره‌ی اول خاتم نیز حضور داشت. او که رئیس دپارتمان علوم انسانی و سخنگوی شورای دبیرستان خاتم است، درباره‌ی ساختار شورا صحبت کرد. همچنین به اهدافی که در جایگاه رئیس شورای منطقه برای خود تعریف کرده اشاره کرد و گفت: «اکثر مدارس منطقه‌ی یک، ساختار دپارتمانی برای شورا ندارند. در صورتی که اگر این ساختار، دپارتمانی باشد تمرکز اعضای شورا روی اهداف و مسئولیت‌ها بیش‌تر خواهد بود.»

وی افزود: «اکثر افراد فقط به علوم و ریاضی به چشم درس نگاه می‌کنند و فقط به آن‌ها اهمیت می‌دهند، اما درس‌های دیگر هم مهم هستند. فلسفه هم درس است و به اندازه‌ی ریاضی و علوم اهمیت دارد. هنر هم یک درس است و باید آن را مهم دانست. خیلی از والدین این دغدغه را دارند که فرزندشان درسی بخواند که در آینده بتواند از آن درآمد داشته باشد. من معتقدم از هنر هم می‌شود درآمد کسب کرد اگر به آن توجه شود.

بنابراین، یکی از دغدغه‌های من در شورا، کشف استعداد بچه‌هاست. هر انسان، حداقل 4 استعداد ذاتی دارد و اگر فقط یکی از آن‌ها را کشف و روی آن تمرکز کند می‌تواند بسیار موفق باشد.

موضوع بعدی، روش آموزش در مدارس ماست که خیلی درست نیست. من تا به حال در چند مدرسه درس خوانده‌ام و فهمیده‌ام بهترین روش برای آموزش، روش کارگاهی و شناختی است. پس بهتر است بچه‌ها در یک مدرسه‌ی شناختی باشند تا مدرسه‌ای که روی ریاضی و علوم تمرکز می‌کند. اکنون نیز یکی از مسائلی که من در شورای مدرسه‌ی خودمان روی آن تمرکز کرده‌ام کارگاهی‌کردن بیش‌تر کلاس‌هاست.»

در این جلسه همه‌ی کاندیداها به مدت 2دقیقه درباره‌ی برنامه‌ها و اهداف خود صحبت کردند. گفتنی است از میان 10 کاندیدای ریاست شورای دانش‌آموزی (پسران) منطقه‌ی یک، آتبین باقری با کسب بیش‌ترین رأی به عنوان رئیس شورای دانش‌آموزی منطقه انتخاب شد.

نشست انتخاب رئیس شورای دانش‌آموزی منطقه یک

آتبین باقری و علیرضا آقاصادقی از دبیرستان خاتم در کنار دبیر مطالعات اجتماعی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!