دبیرستان خاتم از معدود مدرسه‌هایی است که آزمون SAT (سَت) برگزار می‌کند


اهدای گواهینامه‌های آزمون ست به برگزیدگان دومین دوره

آزمون ست آزمونی به زبان انگلیسی است که طی آن سطح علم ریاضی دانش‌آموزان سنجیده می‌شود و دانش‌آموزانی که قصد داشته باشند برای ادامه‌ی تحصیل از مدارس و دانشگا‌ه‌های خارج از کشور پذیرش بگیرند باید این آزمون را پ‍شت سر بگذارند. دبیرستان دوره‌ی اول خاتم از معدود مدارسی است که این آزمون را برگزار می‌کند و اکنون در روز دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ برگزیدگان دومین دوره‌ی خود‌ را معرفی کرد.

در ابتدای این برنامه، احسان خان‌محمدی، مدیر دبیرستان، ضمن تبریک به دانش‌آموزان برگزیده درباره‌ی اهمیت آزمون ست گفت: «اگر شما بخواهید در مدارس و دانشگا‌ه‌های خارج از کشور ادامه‌ی تحصیل بدهید باید با این آزمون و سطح آن آشنا باشید. من هم در دوازده‌سیزده‌سالگی در این آزمون شرکت کردم و به این ترتیب یکی از مهارت‌هایم را توسعه دادم و ارزش افزوده‌ای برای خودم ایجاد کردم. شما نیز وقتی بخواهید رزومه‌تان را برای ادامه‌ی تحصیل در خارج از کشور ارسال کنید می‌بینید که این گواهی‌نامه‌هایی که آرام‌آرام جمع کرده‌اید چه ارزشی خواهند داشت.»

وی افزود: «از دپارتمان ریاضی و علوم و استاد محترم دوره،‌ استاد بابایی، تشکر می‌کنم که این تکنولوژی را وارد مدرسه کردند و این دوره را برگزار کردند. دپارتمان ریاضی برای طراحی این آزمون ساعت‌ها وقت گذاشتند تا در توسعه‌ی مهارت‌های دانش‌آموزان از استاندارد آموزش و پرورش بالاتر برویم و نقش کوچکی در یادگیری بیش‌تر بچه‌ها داشته باشیم.

در ادامه‌ی این برنامه، مجتبی بابایی، رئیس دپارتمان ریاضی و علوم، نیز درباره‌ی مدت‌زمان برگزاری دوره‌های ست گفت: «ما دو دهه است که این سطح از ریاضی را برای بچه‌های بزرگ‌تر تدریس می‌کنیم. اما اکنون به همت دبیرستان دوره‌ی اول خاتم و آقای خان‌محمدی، دومین دوره از آزمون ست را برای دانش‌آموزان دوره‌ی اول نیز برگزار کردیم. امیدواریم همه‌ی شما را در ادامه‌ی این دوره‌ها در کلاس‌های ست ببینیم.»

اهدای گواهینامه‌های آزمون ست به برگزیدگان در دبیرستان خاتمهمه‌ی دانش‌آموزان باید در کلاس‌های ست شرکت کنند

پس از صحبت‌های آقای خان‌محمدی و آقای بابایی، نوبت به دریافت گواهینامه رسید. امیرعلی زمانی، عرشیا بنیادی، سامان حافظی، آریا یزدانی و علیرضا آقاصادقی دانش‌آموزانی بودند که در این دوره برگزیده شدند.

بعد از آن، بچه‌ها درباره‌ی سطح این آزمون صحبت کردند. علیرضا گفت: «آزمون سختی نبود. همین ریاضیات خودمان بود اما زبان آن انگلیسی بود.» عرشیا گفت: «آزمون خوبی بود اما نکاتی داشت که در ریاضی ایران نیست. البته ما آن‌ها را در کلاس ست یاد گرفته بودیم.» البته به نظر امیرعلی آزمون باید کمی سخت‌تر می‌بود. او می‌گوید: «به‌نظرم سطح ریاضی بچه‌هایی که در این آزمون شرکت می‌کنند باید بالاتر از بقیه دیده شود تا سطح بالاتری از ریاضی با ما کار شود.»

اما هدف بچه‌ها از شرکت در این آزمون چه بود؟ علیرضا می‌گوید: «برای اینکه در آزمون ورودی مدارس خارج از کشور قبول شوم و بتوانم در رشته‌ی هنر درس بخوانم در این آزمون شرکت کردم.» آریا می‌گوید: «من می‌خواستم با واژه‌های انگلیسی علم ریاضی آشنا بشوم و برای دانشگاه‌های خارج از کشور هم بتوانم اقدام کنم.

سامان هم مانند علیرضا می‌خواسته با واژه‌های انگلیسی در ریاضی بیش‌تر آشنا بشود و البته با کمک این دوره می‌توانسته ریاضی‌اش را بهتر کند. عرشیا هم تصمیم دارد بورسیه بشود و درسش را در رشته‌ی کامپوتر در خارج از ایران ادامه بدهد، برای همین در این دوره شرکت کرده. امیرعلی هم می‌گوید: «من هم به ریاضی و هم به انگلیسی علاقه دارم و البته می‌دانم برای قبول‌‌شدن در کنکور و مهاجرت‌، به این دو علم و دانش نیاز دارم.»

می‌پرسم: «اگر کسی نخواهد مهاجرت کند باز هم این دوره برای او لازم است؟»

علیرضا می‌گوید: «در کلاس ست به پایه‌ی علم ریاضی پرداخته می‌شود و برای همین حتی اگر کسی نخواهد مهاجرت کند و بخواهد در پایه‌ی ریاضی قوی باشد تا در آینده و در کنکور نتیجه بگیرد به کلاس‌های ست نیاز دارد.»

 

عکاس: مجتبی ناطقی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!