برگزاری مسابقه و جشن هنر «صفر یک»

دپارتمان هنر جشن هنر صفر یک را برگزار می‌کند

نوروز سال ۱۴۰۱ یا همان سال صفر یک، روزهای آغاز قرنی دیگر برای ایرانی‌هاست. می‌توانی بگویی: «خوب که چی؟» اتفاقاً درست می‌گویی. سالی رفته سال دیگری آمده، قرنی هم رفته قرن دیگری آمده است. اما اگر تمرکزت را از سال و قرن برداری، تازه متوجه «دیگری» می‌شوی. سال «دیگر»، قرن «دیگر» و هر چیزی که «دیگر» است. «دیگری» یعنی چی؟ یعنی تفاوت؛ به همین سادگی.

روزهای نوروز سال ۰۱ با بقیه‌ی روزها تفاوت دارند. نه به خاطر ۰۱ بلکه به خاطر نوروز. درس و مشق در این روزها تعطیل است، سفر هست، دید و بازدید هست. خوب که نگاه کنی آدم‌های «دیگری» را می‌بینی که هر روز نمی‌دیدی، طبیعت تفاوت کرده، لباس آدم‌ها تفاوت کرده، رفتارشان متفاوت شده، اصلاً انگار دنیا خلاقیتی از خودش نشان داده و می‌خواهد چند روزی جور «دیگری» باشد.

یک آدم، یک درخت، یک گیاه، یک کوه، یک حشره، یک تپه، یک حیوان، یک چیزی پیدا کن که «دیگری» باشد. «دیگری» را توی خانه، توی مهمانی، توی جاده، توی سفر، توی شهر و خیابان‌های شهر، حتی توی اتاقت می‌توانی پیدا کنی. شاید حتی هرروز او را می‌دید و حالا می‌خواهی او را جور «دیگری» ببینی. یک چیز پیدا کن که با چیزهای دیگر تفاوتی داشته باشد، چیز «دیگری» باشد.

«دیگری» را یک‌جوری ثبت کن، جوری که زیبا باشد. جوری که هنری باشد. با چی؟ با عکس، با نقاشی، با فیلم، با صدا و موسیقی، با نوشتن و روایت و قصه و کلمه، با هر چیز ساختنی. هر چندتا اثر هنری که در تعطیلات نوروز ۰۱ بسازی، با همان تعداد اثر می‌توانی در جشن هنر «صفر یک» شرکت کنی.

جشن هنر «صفر یک» رویدادی است که با آثار هنری دانش‌آموزان خاتم شکل می‌گیرد. دانش‌آموزان در تعطیلات نوروز و با توضیحات بالا به هر تعدادی که بخواهند می‌توانند اثر هنری تولید کنند. آثار در دپارتمان هنر خاتم داوری می‌شوند و ضمن اهدای جوایز به برندگان، آثار تمام شرکت‌کننده‌ها در روز جشن به نمایش درمی‌آید.

 

تاریخ تحویل آثار به مدرسه: ۱۵ تا ۲۰ فروردین

تاریخ برگزاری جشن هنر «صفر یک»: ۳۱ فروردین

جوایز اصلی:

فرصت هنری «یک موزه»

۴ نفر اول می‌توانند در تور یک‌روزه‌ای همراه با مدیر دپارتمان و معلم هنرشان از موزه‌ی هنرهای معاصر تهران دیدار کنند.

فرصت هنری «یک روز تدریس»

۳ نفر دوم می‌توانند یک روز در کلاس هنر نقش معلم را به عهده بگیرند و کلاس را تدریس و اداره کنند.

فرصت هنری «یک گالری»

۴ نفر سوم می‌توانند در تور یک‌روزه‌ای همراه با مدیران دپارتمان‌های هنر و فلسفه و مطالعات اجتماعی از یک گالری دیدار کنند.

.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!