برای امتحان مطالعات اجتماعی، «چه بخوانیم و چگونه بخوانیم؟»

امتحان مطالعات اجتماعی

امتحان مطالعات اجتماعی شامل دروس مطالعات، جغرافیا و تاریخ می‌شود. در هر سه کتاب، مباحثی بوده که در کلاس‌ها بیش‌تر به آن‌ها توجه شده و تکرار شده‌اند. مباحث در کلاس درس نیز به صورت کلی و مفهومی توضیح داده شده‌‌اند و بارم‌بندی سرفصل ها در گروه‌ها منتشر شده است. منبع مطالعه‌ی دانش‌آموزان کتاب و جزواتی است که در اختیار آن‌ها قرار داده شده است.

برای امتحان مطالعات اجتماعی چه بخوانیم و چگونه بخوانیم؟

دانش‌آموزان بهتر است مباحث را کلی و مفهومی بخوانند و از مبحث خوانده‌شده خلاصه‌برداری کنند تا آن را بهتر یاد بگیرند. ما در این درس به حفظیات دانش‌آموزان نمره‌ای نمی‌دهیم، بلکه به فهم دانش‌آموز از کتاب و جزوه نمره‌ می‌دهیم. بنابراین، سؤالات به صورت کلی مطرح می‌شوند و دروس نیز باید مفهومی خوانده شوند.

باید توجه کنید که در پایه‌ی نهم سؤالات نهایی هستند و بهتر است دانش‌آموزان این پایه بیش‌تر به نکات داخل کتاب و جزوه توجه کنند. سؤالات پایه‌ی نهم نیز در سایت LMS بارگذاری شده‌اند تا فرزندان‌مان با خواندن این نمونه‌سؤالات با نحوه‌ی طراحی سؤالات امتحان نهایی آشنا شوند.

دانش‌آموزان پایه‌ی هفتم و هشتمی که در کارگاه اجتماعی آقای شعردوست شرکت کرده‌اند در امتحان باید به دو سؤال پاسخ بدهند. این دو سؤال نیز در سایت بارگذاری شده‌اند و دانش‌آموزان می‌توانند قبل از امتحان این دو سؤال را مطالعه کنند و در جلسه‌ی امتحان به آن‌ها پاسخ دهند.

توصیه به دانش‌آموزان

متأسفانه ممکن است خانواده‌ها برای ایام تعطیلات برنامه‌ای داشته باشند و دانش‌آموزان نیز به تبع آن، خواندن این درس را به تعویق بیندازند و آن را به‌خوبی مطالعه نکنند.

اما بهتر است فرزندان‌مان توجه داشته باشند کتاب مطالعات حجم زیادی دارد و سؤالاتی که برای امتحان مطالعات اجتماعی طراحی ‌شده، چهار صفحه است. بهتر است دانش‌آموزان در ابتدا، به خداوند توکل کنند و بعد با برنامه‌ریزی مناسب و کنارگذاشتن فضای مجازی، برای این امتحان آماده شوند.

صحبت با خانواده‌ها

ما آغازگر فرایند آگاهی‌دادن به فرزندان‌مان هستیم و سعی کردیم در طول سال تحصیلی به آن‌ها مهارت استفاده از این اطلاعات را بیاموزیم. خواهشمندیم والدین برای جمع‌بندی این دروس به فرزندان‌مان کمک کنند و وضعیتی را مهیا کنند تا دانش‌آموزان بتوانند حداکثر بهره را از این تعطیلات برای مطالعه ببرند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!