برای امتحان علوم، «چه بخوانیم و چگونه بخوانیم؟»

کسب نتیجه‌ی بهتر در امتحان علوم

این روزها آخرین روزهای امتحان را پشت سر می‌گذاریم و کم‌کم به پایان سال تحصیلی می‌رسیم. اکنون نوبت به امتحان علوم رسیده است. کمپ علوم دبیرستان دوره‌ی اول خاتم نیز پنج‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ در مدرسه برگزار شد تا بچه‌ها فرصتی مجدد برای رفع اشکال داشته باشند.

علاوه بر این، ما سراغ آقای احمد صدری، دبیر علوم مدرسه رفته‌ایم و با او درباره‌ی نکاتی صحبت کرده‌ایم که بچه‌ها باید هنگام درس‌خواندن برای امتحان به آن‌ها توجه کنند.

 

برای امتحان علوم چه بخوانیم؟

منبع اصلی این درس خود کتاب درسی است. دانش‌آموزان می‌توانند از مطالب درسی که داخل کلاس‌ها گفته شده و از کاربرگ‌ها و خودارزیابی‌‌ها به عنوان منبع کمک‌آموزشی استفاده کنند. در LMS نیز بخشی به نام «پتانسیل» برای درس علوم طراحی شده و مرور مطالب درسی است.

این نمونه‌سؤالات جواب هم دارند و توصیه می‌کنم دانش‌آموزان این سؤالات را بخوانند. سپس تلاش کنند خودشان جواب را ذهنی بدهند یا داخل کتاب به دنبال جواب بگردند. بعد جواب خود را با جواب اصلی سؤال مقایسه کنند.

توجه کنید هیچ بخشی از کتاب حذف نشده است اما مباحث ترم دوم (از فصل هشت به بعد) بارم بیش‌تری دارند.

 

برای امتحان علوم چگونه درس بخوانیم؟

دانش‌آموزان به دو دسته تقسیم می‌شوند: یک دسته دانش‌آموزانی هستند که طی سال تحصیلی با ما همراه بوده‌اند و مباحث را مطالعه کرده و تکالیف را انجام داده‌اند. این دسته، تنها به مرور مباحث اکتفا می‌کنند و همین کافی است.

دسته‌ی دوم دانش‌آموزانی هستند که با روند آموزشی ما همگام نبوده‌اند. این دانش‌آموزان بهتر است سؤالات مروری داخل سایت را حتماً ببینند. بخش‌هایی از کتاب نیز اهمیت بیش‌تری دارند که طی سال تحصیلی به این مباحث توجهی افزون‌تر شده است.

دانش‌آموزان می‌توانند از دو آزمون جامع آخر که در اردیبهشت برگزار شد، به عنوان نمونه‌سؤال استفاده کنند و با مرور آن‌ها اشتباهات خود را برطرف کنند. این روش حتی برای دانش‌آموزان مجازی و کسانی که نمرات خوبی گرفته‌انه مؤثر است.

 

توصیه به دانش‌آموزان

دانش‌آموزان سعی کنند از فرصت موجود برای مطالعه‌ی دقیق مباحث استفاده کنند و نمونه‌سؤالات بارگذاری‌شده در سایت را حتماً مرور کنند تا بتوانند نتیجه‌ی رضایت‌بخشی به‌دست آورند.

 

توصیه به والدین

تا حد امکان محیطی آرام را برای فرزندان‌مان فراهم کنید و سعی کنید انگیزه‌ی لازم برای مطالعه‌ی درس علوم را به آن‌ها بدهید. اگر دانش‌آموزمان به کمک نیاز داشت، او را راهنمایی کنید تا بهترین نتیجه را در امتحان علوم کسب کند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!