نمایشگاه کتاب نشرچشمه در مدرسه


نمایشگاه کتاب های نوجوان از شنبه ۲۱ آبان در مدرسه برگزار شده است و تا چهارشنبه ۲۵ آبان ادامه دارد.

این نمایشگاه را که به مناسبت هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی برپا شده، کتاب چ (واحد کودک و نوجوان نشر چشمه) برگزار کرده است. در این نمایشگاه علاوه بر کتاب‌های چ کتاب‌های ناشران معتبر حوزه‌ی نوجوان مانند پیدایش، افق، قدیانی، پریان و فاطمی نیز حضور دارند.

فاطمه فرهمند، مسئول نمایشگاه کتاب، درباره‌ی این نمایشگاه می‌گوید: «همزمان با هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی نمایشگاه کتاب‌های نوجوان نشر چشمه در تعدادی از دبیرستان‌های تهران برگزار می‌شود. در این نمایشگاه کتاب‌های چ با ۲۵ درصد و کتاب‌های سایر ناشران حوزه ی نوجوان با ۱۰ درصد تخفیف ارائه می‌شود. تنوع عناوین در این نمایشگاه نیز بالاست و بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب رمان و علمی از ناشران شناخته‌شده در نمایشگاه حضور دارند.»

او درباره‌ی استقبال بچه‌ها از این رویداد می‌گوید: «بیش‌تر بچه‌ها به دنبال کتاب‌های ژانر وحشت هستند و به همین دلیل از مجموعه‌ی کابوس استقبال خوبی شده است. کتاب‌های فانتزی نیز در مرتبه‌ی بعدی قرار می‌گیرند و بچه‌ها به این ژانر نیز علاقه نشان می‌دهند.»

نوجوان‌ها در نمایشگاه کتاب نشرچشمه

چطور یک کتاب خوب انتخاب کنیم؟

کلاس مشاوره‌ی بچه‌های پایه‌ی هفتم روز دوشنبه در فضای نمایشگاه کتاب برگزار شد. این کلاس با این پرسش مهم شروع شد که چطور یک کتاب خوب را تشخیص می‌دهیم و انتخاب می‌کنیم؟ بعد از آن بچه‌ها درباره‌ی ملاک‌های خود برای انتخاب کتاب صحبت کردند. در ادامه‌ی این بحث، فاطمه فرهمند، درباره‌ی ملاک‌های مهم برای انتخاب کتاب، مانند توجه به نویسنده یا مترجم، خلاصه‌ی پشت جلد کتاب، نشان‌های و جوایزی که کتاب دریافت کرده است، صحبت کرد.

دانش‌آموزان در نمایشگاه کتاب مدرسه

فیلسوفان کوچک در نمایشگاه کتاب

افلاطون‌های کوچک عنوان مجموعه‌ای است که به معرفی فیلسوفان معروف دنیا می‌پردازد و کتاب چ آن را منتشر کرده است. «دیوژن، مرد سنگی»، «آقای دکارت و شیطان فریب‌کارش»، «مرگ سقراط» و «تماشاخانه‌ی کوچک هانا آرنت» عناوین این مجموعه‌ی چهارجلدی است.

در کلاس مشاوره و در آستانه‌ی هفته‌ی فلسفه، دانش‌آموزان با این مجموعه آشنا شدند و فرصت کردند سؤالاتی درباره‌ی فلسفه و فیلسوفان مطرح کنند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!