برگزاری طرح دوره و مرور در خرداد ۱۴۰۲

معمولاً بسیاری از دانش‌آموزان بعد از امتحان می‌گویند: «همه‌ی روز درس خواندم، اما نمره‌ای که گرفتم، با زمانی که برای مطالعه‌ی درس صرف کردم، اصلاً همخوانی ندارد.»

طبق منحنی یادگیری ابینگهاوس، اگر شما مفاهیم دروس را ۱۰۰ درصد یاد گرفته باشید، بعد از گذشت ۲۴ ساعت، نزدیک به ۲۰ تا ۳۰ درصد از اطلاعات را فراموش می‌کنید. پس اگر مطالب را مرور نکنید، هر روز به این عدد اضافه می‌شود؛ تا جایی که از ۱۰۰ درصد مطالب اصلی، فقط ۲۰ تا ۳۰ درصد در حافظه ماندگار می‌شود. این‌جاست که مهم‌ترین اصل یادگیری، یعنی مرور دروس، جلوه پیدا می‌کند.

جالب است بدانید بعد از ۵ بار مرور مطالب درسی، فراموشی یک مطلب از یادگیری آن سخت‌تر می‌شود!

به همین منظور، باتوجه‌ به‌ اینکه آموزش‌های مدارس در مقطعی به‌ دلیل برودت هوا و همچنین آلودگی، به‌ صورت غیرحضوری شد و ممکن است دانش‌آموزان با عقب‌ماندگی در درس‌ها مواجه شده باشند، از ۳۰ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد طرح «دوره و مرور» (ویژه‌ی درس‌های ادبیات، ریاضی، عربی، علوم و مطالعات اجتماعی) در مدرسه برگزار می‌شود تا دانش‌آموزان برای امتحانات خرداد آمادگی بیشتری کسب کنند.

بنابراین، دانش‌آموزان هفتمی و هشتمی از ۳۰ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد هر روز از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳:۱۵ در مدرسه خواهند بود و ضمن شرکت در امتحانات، در کلاس نیز شرکت می‌کنند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!