المپیک 2020 توکیو از ۰۱ الی ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ در شهر توکیو کشور ژاپن برگزار می گردد.

المپیک 2020 توکیو بدون شک بزرگترین  پدیده ورزشی سال ٢٠٢١ در جهان است. بازی های المپیک محبوب ترین رویداد ورزشی چندگانه است که هر ٤ سال یک بار برگزار می گردد.

این رویداد همچون آهنربایی سراسر جامعه ورزشی جهان را به همراه طرفداران آن از بیش از ٢٠٠ ملیت مختلف جذب می نماید.این رویداد نه تنها فرصت تبدیل شدن به قهرمانی جهانی را در اختیار ورزشکاران قرار می دهد، بلکه مجالی خواهد بود برای عام مردم و طرفدارن ورزشی در جهت شناخت فرهنگ های متفاوت، لذت بردن از برنامه های سرگرم کننده، ملاقات با ستارگان دنیای ورزش، و دنبال  کردن همزمان رویداد های ورزشی مختلف و همچنین یافتن فرصت های تجاری در کشور میزبان. توکیو، پایتخت وسیع و غنی ژاپن میزبان بازی های المپیک ٢٠٢١ خواهد بود و هیجانات جدیدی را به دنیای ورزش معرفی خواهد کرد.

اهداف اصلی برگزاری بازی های این دوره:

پذیرش و احترام به تفاوت ها در نژاد، رنگ، جنسیت، زبان، مذهب، سیاست و دیدگاه های دیگر، اصالت ملی و اجتماعی، دارایی ها، زادگاه، سطح توانایی ها و شرایط دیگری که برقراری صلح، توسعه و شکوفایی جامعه را امکان پذیر می نمایند. المپیک ٢٠٢١ توکیو محیطی گرم و پذیرا را فراهم خواهد آورد و آگاهی را در زمینه تفاوت ها در میان ملیت های مختلف افزایش خواهد داد.

پس برای هیجان انگیز ترین رویداد سال آماده شوید و خاطره ای فراموش نشدنی را با شرکت در المپیک تابستانی توکیو و بهره وری از محیط شاد در قلب پرجمعیت ترین ناحیه در جهان و کلانشهری شگفت انگیز و پرجنب و جوش که تاثیرات دنیای خارجی، فرهنگ متقاضی و تجارت جهانی را با بقایای تاریخی پایتخت ژاپن تلفیق می نماید، برای تمام عمرتان رقم بزنید.

از فناوری الکترونیکی مدرن و آسمان خراش های درخشان تا شکوفه های گیلاس و کاخ امپراتوری، توکیو شهری است  که نمایان گر وسعت تاریخ و فرهنگ ژاپن است.

درباره بازی های المپیک:

المپیک بزرگترین رویداد ورزشی دنیا ،متشکل از گروه های مختلف ورزش های گروهی و انفرادی است که هر ٤ سال یک باربا حضور شرکت کنندگان از سراسر دنیا  برگزار می گردد.مسابقات المپیک به دو دسته المپیک تابستانی و المپیک زمستانی تقسیم می گردد و والاترین هدف برگزاری آن شکوفایی انسان ها و صلح جهانی از طریق ورزش است .

پرچم المپیک:

این پرچم از زمینه ای سفید و ٥ حلقه در هم تنیده  به رنگهای آبی ، زرد ، مشکی ، سبز و قرمز تشکیل شده است ،که هر حلقه نمایانگر یک قاره و اتصال میان آنها نشان اتحاد بین آن ها است.٦ رنگ به کار رفته در این پرچم نمایانگر تمام رنگ های به کار رفته در پرچم های تمام کشور های دنیاست.

تازه های المپیک ٢٠٢0 توکیو:

سال ٢٠٢١ – ٥ ورزش جدید به صورت رسمی به بازی های المپیک اضافه خواهند شد که عبارتند از:

بیس بال

موج سواری

اسکیت بورد

سخره نوردی

کاراته

چرا توکیو

توکیو دارای ویژگی های خاص و منحصر به فردی است که این شهر را  از سایرشهرها  متفاوت می کند. این کشور بهترین سالن های بازی در جهان است و معماران بسیار توانایی در این کشور حضور دارند.

چهار رشته کاراته، کوهنوردی، موج‌سواری و اسکیت بورد برای نخستین بار قرار است حضور در المپیک را تجربه کنند. رقابت‌های اسکیت بورد و کوهنوردی در سالن ورزشی شهر «آئومی» برگزار می‌شود. برای نخستین بار قرار است درهای این سالن در حین برگزاری المپیک برای استفاده عمومی باز باشد.

در المپیک ٢٠٢١ توکیو می توانید از بهترین غذاهای ژاپنی نیز بهره ببرید و در این شهر ٣٦٢٠ مکان برای پخت غذا وجود دارد که غذاهای مختلف را طبخ می کنند. درالمپیک توکیو   نزدیک به ١١ هزار و ٩٠ ورزشکاری که از ٢٠٦ کشور شرکت می‌کنند، فقط ٣٣٩ نفر با مدال به کشورشان بازخواهند گشت که در این میان نیز فقط تعداد انگشت‌شماری از آنها به ستارگان جدید می‌رسد. در این بازی ها زنان نقش مهمی دارند و ٤٩ درصد از بازیکنان را زنان تشکیل می دهند. ژاپنی ها بسیار مهمان نواز هستند دارای خصلت «omotenashi»  هستند که به معنای  حدس زدن چیزی که مهمان لازم دارد، آن هم پیش از آن‌که آن خواسته را به زبان بیاورد.

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!